KANCELARIA ADWOKACKA ADWOKAT DOMINIKA SOLIPIWKO
E-commerce – obsługa prawna e-biznesu
Polski rynek e-commerce dynamicznie wzrasta. Przedsiębiorcy mają jednak często obawy czy ich działania w tym obszarze pozostają zgodne z ciągle zmieniającymi się przepisami prawa. Zwłaszcza, że na każdym kroku słychać o karach i ograniczeniach, które mogą zostać nałożone na osoby prowadzące taką działalność. Obsługa prawna sklepów internetowych zlecona doświadczonej w tym zakresie kancelarii jest niezbędna. Dobry prawnik e-commerce jest w stanie wypracować optymalne rozwiązania, skutecznie zabezpieczyć interesy przedsiębiorcy, mając na względzie nie tylko obowiązujące przepisy, ale też specyfikę i rozwój e-biznesu.
Adwokat sklepy internetowe – adwokat e-biznes
Nasza Kancelaria zajmuje się kompleksową obsługę prawną e–biznesu. Swoją ofertę kierujemy zarówno do osób, które funkcjonują już z powodzeniem w Internecie i chciałyby mieć pewność, że ich działania są zgodne z literą prawa, a także chcą zbudować wiarygodność i wizerunek rzetelnego przedsiębiorcy działającego na rynku e-commerce, ale także do osób, które dopiero chcą wkroczyć do świata Internetu, spełniając wymogi niezbędne do prowadzenia legalnej sprzedaży online. Przygotowujemy wszelką dokumentację potrzebną do działania w e-biznesie, w tym regulamin sklepu internetowego, politykę prywatności, politykę cookies. Pomagamy także w tworzeniu umów niezbędnych w działalności sklepów internetowych, doradzamy w bieżących problemach prawnych związanych z m.in. odstąpieniem od umowy, rozpatrywaniem reklamacji czy analizą innych roszczeń zgłaszanych przez klientów sklepu. W naszym portfolio jest już kilkadziesiąt podmiotów z sektora e-handlu.
Obszar e-commerce
Kancelaria świadczy w szczególności następujące usługi:
- przygotowywanie i opiniowanie regulaminów sklepów internetowych, regulaminów konkursów, polityk prywatności, polityk cookies, klauzul informacyjnych, wzorców umownych,
- bieżące doradztwo prawne w sprawach związanych z e-biznesem,
- sporządzanie i opiniowanie umów dotyczących usług branży IT,
- reprezentowanie przedsiębiorców w sporach z konsumentami.
Najczęściej zadawane pytania
Sklep internetowy powinien posiadać regulamin sklepu internetowego, politykę prywatności i politykę plików cookies. Dla naszych Klientów przygotowujemy także formularz zwrotu i odstąpienia od umowy, a także checkboxy do umieszczenia na stronie.
Regulamin sklepu internetowego powinien zawierać szereg informacji, obejmujących w szczególności pełne dane sprzedającego, prawa konsumenta, obowiązki sprzedającego oraz opis dostępnych metod dostawy i płatności. W regulaminie powinny się również znaleźć informacje o opłatach dodatkowych i kosztach, które konsument powinien zapłacić.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary. Ponadto, jeżeli przedsiębiorca nie udzieli informacji dotyczących opłat dodatkowych lub innych kosztów, bądź kosztów zwrotu rzeczy, konsument nie ponosi tych opłat i kosztów. Dodatkowo, jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy. Oznacza to, że przez kolejnych 12 miesięcy konsument (i przedsiębiorca na prawach konsumenta) będzie mógł odstąpić od umowy.